woensdag 24 maart 2010

Vancouver 2010

Van 12 februari tot en met 28 februari 2010 bracht de NOS het laatste nieuws over de Olympische Spelen in Vancouver. Dit deden zij via de televisie, de radio, teletekst en het internet.

Tijdens de Olympische Spelen in Vancouver was het voor de NOS mogelijk om een breed publiek kennis te laten maken met de nieuwe technologieën en concepten. Bezoekers konden tijdens de Spelen een eigen sportprogramma samenstellen, live-streams in HD bekijken en natuurlijk de wedstrijden terug bekijken via internet.

On demand-video neemt videorecorder over
Tijdens de afgelopen Olympische Spelen zijn er via internet ontzettend veel filmpjes bekeken. Dit concludeert de NOS, op basis van de bezoekcijfers op de website van de NOS. Er zijn namelijk 13,9 miljoen video’s bekeken. In totaal wist de website 2,7 miljoen unieke bezoekers te trekken tijdens de weken van de Olympische Spelen in Vancouver. Deze unieke bezoekers hebben in totaal wel 37 miljoen pagina’s bekeken.

Tijdsverschil
De video’s op internet hebben dus voor een groot deel de rol van de videorecorder overgenomen. Dit had waarschijnlijk ook te maken met het tijdsverschil met Vancouver. De meeste sporten waren voornamelijk ’s nachts te bekijken op TV en daarom waren er veel mensen die de volgende dag pas op internet de wedstrijden terug keken op afstandgemist.nl.

Mobiele website
Speciaal voor de Olympische Spelen is er ook een mobiele website van de NOS en Vancouver gemaakt. Dit in samenwerking met Momac en Triple IT. Deze mobiele website was op alle types en merken telefoons te bekijken.

Bronnen:
- http://www.medianed.com/2010/03/02/vancouver-2010-het-einde-van-de-videorecorder/
- http://www.denieuwereporter.nl/2010/02/nos-kiest-in-vancouver-voor-on-demand/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten